Değerli öğrencilerimiz,

Uşak Üniversitesi, 2020 - 2021 Güz Yarıyılında gerçekleştirilecek olan tüm vize (ara) sınavları Classroom  sistemi üzerinden yapılacaktır. Ortak Zorunlu Ders alan öğrencilerimizin sınavları da bu sistem üzerinden uygulanacaktır. Öğrencilerimiz, Classroom sistemine kayıt işlemlerini kendileri gerçekleştirecek olup, bu işlemleri Uşak Üniversitesi Ders Kayıt Sistemi udks.usak.edu.tr sitesinde üzerinden yapacaklardır. Gerekli işlem basamakları aşağıda yer alan yönergelerde yer almaktadır.

 

İçindekiler

Classroom Sınav Sınıflarına Kayıt İşlemleri

Classroom Sınav Sınıfından Kayıt Silme İşlemleri

Kullanıcı Adı ya da Parola Güncelleme - Değiştirme İşlemleri

Classroom Sisteminin Kullanımı (Videolu Anlatım)

Classroom Online Sınava Giriş ve Sınavın Uygulanması

Sınav Formu Erişim İzni Hatası Alan Öğrencilere Uyarı

Sınavların Geç Teslimi ya da Teslim Edilmemesi Hakkında

Classroom Sınıf Listelerinde İsmin Görünmesi ya da Görünmemesi

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Hakkında Bilgilendirme

 

 

 

Classroom Sınav Sınıflarına Kayıt İşlemleri

Değerli öğrencilerimiz, Classroom sınav sınıflarınıza kayıt olmak için, udks.usak.edu.tr sitesinde girip, oturum açınız. Ardından Kayıtlı Derslerim bölümünden, hangi dersinizin sınav sınıfına kayıt olmak istiyorsanız, sağ tarafta yer alan mavi renkli Sınav Kayıt butonuna tıklayınız. Bu işlemi gerçekleştirdiğiniz anda Google ortamına geçiş yapacaktır. Bu bölümde ..@ogr.usak.edu.tr kullanıcı adı ve parolanızla oturum açınız. Bu noktada Google güvenlik amacıyla cep telefonunuza kod gönderebilir. Eğer parolanızı hatırlamıyorsanız, https://uzem.usak.edu.tr/menu/6478#parolami_unuttum adresinden parolanızı yönergeye göre sıfırlayabilirsiniz. https://classroom.google.com sitesinde Sınıflarım bölümünden sınav amaçlı kayıt olduğunuz sınav sınıflarınızı listeleyebilirsiniz. Tüm dersleriniz için UDKS üzerinden aynı işlemleri gerçekleştiriniz. Eğer farklı bir Gmail hesabıyla derse kayıt olmaya çalışırsanız, sistem "Yanlış Hesap - Hesabınız bu sınıfa erişemiyor" şeklinde hata verecek ve oturumunuzu değiştirmenizi isteyecektir. Sınav sınıflarınıza yalnızca öğrenciNumaranız@ogr.usak.edu.tr adreslerinizle oturum açmanız gerektiğini asla unutmayınız! UDKS üzerinden Classroom sınav sınıflarına kayıt işlem basamakları için aşağıda yer alan videoyu izleyebilirsiniz.

 

 

 

 

Dersten Öğrenci Kaydını Silme

Fazladan ya da yanlışlıkla bir derse öğrenci olarak eklendiğini düşünen öğrencilerimiz bu dersten kayıtlarını silebilirler. Kayıt silme işlemi için classroom.google.com ana sayfaya giriş yapıp, tüm dersleri toplu halde görüntülendiğinde silinmek istenen ders bulunur. Ardından kaydı silinmek istenen ders kutusunun sağ üst köşesinde yer alan üç noktaya gelinir ve Kaydı İptal Et butonuna tıklayarak kayıt silinir. Bu kısımda sorumluluk tamamen öğrencimizin kendine aittir ve talep üzerine tekrar kayıt işlemi gerçekleştirilmez.

 

 

 

 

Kullanıcı Adı ve Parola Konusunda Karşılaşılan Sorunlar Hakkında

Parolalarını bilmeyen / hatırlamayan öğrencilerimiz https://kimlik.usak.edu.tr/ adresinden parolalarını sıfırlayabilirler*. Parola yenileme e-posta adresini değiştirmek isteyen öğrencilerimiz, OBS'ye (Öğrenci İşleri Bilgi Sistemi) https://obs.usak.edu.tr/ adresine e-Devlet üzerinden giriş yapıp, birincil 1. e-posta adresi alanını değiştirip daha sonra tanımladıkları yeni e-posta hesabı ile https://kimlik.usak.edu.tr/ adresi üzerinden parolarını sıfırlayabilirler ve yeni parola oluşturabilirler.

Classroom tarafında oturum açmak için ...@ogr.usak.edu.tr ile başlayan e-posta adresiniz ve parolanızla giriş yapmanız gerektiğini unutmayınız. Kimlik.usak.edu.tr adresinde parolanızı güncellediğinizde ...@ogr.usak.edu.tr öğrenci e-posta hesabınızın parolası da yeni parolanızla değişmektedir.

*Lütfen parolanızı değiştirirken yeni parolanızda Türkçe karakter (ı-ğ-ü-ş-ç-ö-Ğ-Ü-Ş-İ-Ö-Ç) kullanmayınız!

Parola sıfırlama işlem basamakları için aşağıdaki akış diyagramını inceleyebilirsiniz.

Önemli uyarı! "Parolanızı sıfırladıktan sonra en az bir kere e-posta hesabınıza giriş yapınız!" 

Parolanızı nasıl sıfırlayıp derslere kaydolabileceğinize ilişkin aşağıdaki videoyu izleyebilirisiniz.

 

 

 

 

Öğrenciler için Classroom Sisteminin Kullanımı

Classroom uzaktan eğitim sisteminde tüm derslerine kayıt işlemlerini kendileri gerçekleştiren öğrencilerimiz, https://classroom.google.com üzerinden doğrudan tüm derslerine ulaşabilir. Dersler arasında hızlı biçimde gezinti yapabilir. Akış bölümünde ders öğretim elemanı tarafından kendilerine sunulan içeriklere ulaşabilir, varsa duyuruları okuyabilir. Akışta dilerse bir şeyler paylaşabilir. Sınıf Çalışmaları bölümünde ders öğretim elemanı tarafından sınav, ödev, materyal, anket, quiz tarzı etkinlikleri görebilir ve uygulayabilir. Kişiler bölümünde de öğretim elemanı ve sınıf arkadaşlarına doğrudan ulaşabilir.

Değerli öğrencilerimiz, bu ortamların resmi ortamlar olduğunu ve buradaki tüm görüntülü / görüntüsüz, sesli ve yazılı iletilerinizin kayıt altına alındığını unutmayınız. Ayrıca Kişisel Verilerin Korunması Kanunu'na göre buradaki her türlü ders ses ve video kaydının üçüncü bir taraf/taraflarla paylaşımı suçtur. Bu konuda tüm sorumluluğun sizde olduğunu unutmayınız.

Öğrenciler için Classroom sisteminin kullanım videosu aşağıda yer almaktadır.

 

 

 

 

Online Sınava Giriş ve Sınav Uygulama

Online (çevrimiçi) sınavlar classroom üzerinden gerçekleştirilecektir. Classroom ortamında mutlaka ..@ogr.usak.edu.tr öğrenci e-posta hesabıyla oturum açılmalıdır. Özellikle cep telefonuyla sınava giren öğrencilerimizin telefonlarının tarayıcılarında Uşak Üniversitesi öğrenci e-postası dışında başka e-posta (gmail hotmail) oturumlarının açık olmaması gereklidir. Aksi halde sınav erişim izin problemi yaşanabilir. Sınavlarda çoktan seçmeli (test), açık uçlu (yazılı), boşluk doldurma, eşleştirme, doğru/yanlış, videolu uygulama gibi çok farklı türlerde soru sorulabilir. Hangi dersten sınava girecekseniz, o dersin akışından (ana ekran) erişebileceğiniz gibi Sınıf Çalışmaları bölümünden de erişebilirsiniz. Eğer sınav saati henüz gelmediyse bu sınavı göremez ve erişemezsiniz. Sınavın son teslim tarihi öğretim elemanınız tarafından belirlenir, bu süreden önce sınavınızı uygulayarak göndermeniz gerekmektedir. Online sınavlara ilişkin kurallar aşağıda listelenmiştir, bu kurallara uyulması zorunludur.

Online Sınav Kuralları

1 Online sınava yalnızca ...@ogr.usak.edu.tr öğrenci e-posta hesabıyla erişilebilir. Başka adreslerle sınava girilemez.

2 Sınava giren cihazın arkaplanında ...@ogr.usak.edu.tr öğrenci e-posta hesabı dışında başka bir Gmail / Hotmail / iCloud vb. başka hiçbir hesap açık olmamalı, yalnızca Uşak Üniversitesi e-posta hesap oturumu açık olmalıdır. Bunun için, sınava giriş yapılan web tarayıcısında www.gmail.com ya da www.google.com adresine girilerek tüm oturumlar kapatılmalı ve yalnızca Uşak Üniversitesi e-posta hesabıyla oturum açılmalıdır. Bu işlemin yapılmaması halinde “Erişim İzin” problemi yaşanabilir. Bu sorunun çözümü için şu bağlantıdaki videoyu inceleyiniz: Sınav Erişim İzni Videosu. Bu durum öğrencilerimizin sorumluluğundadır.

3 Sınavlara, her öğrenci kendine ait ...@ogr.usak.edu.tr hesabıyla giriş yapmak zorundadır. Başka öğrenciye ait hesaplara yapılan girişler sınav bitiminde tespit edilerek, sınava kendi yerine başkasını sokma olarak değerlendirilerek disiplin işlemi yapılabilir.

4 Sınava girmeden önce ders öğretim elemanın varsa yönerge ve direktifleri mutlaka dikkate alınmalıdır.

5 Online sınavlara öncelikle internet erişimi olan masaüstü bilgisayar / pc / laptop ile giriş tercih edilmelidir. Böyle bir imkan yok ise; eğer destekliyorsa cep telefonu gibi akıllı mobil cihazlarla giriş yapılabilir. Ancak mobil cihazlar ile soruları görüntülemede sorun yaşanabilir. Bu hususta gerekli tedbirleri almak öğrencinin sorumluluğundadır.

6 Sınav esnasında yaşanabilecek teknik aksaklıklardan (şarj bitmesi, cihaz kilitlenmesi, kopma yaşanması, yanlışlıkla gönder tuşuna basılması, elektriksel ve internet bağlantı sorunları vb.) öğrencilerimizin gerekli tedbirleri alması gerekmektedir. Sınava girmeden önce cihaz ve işletim sisteminin düzgün çalıştığından, internet bağlantısının sorunsuz olduğundan emin olunmalıdır.

7 Online sınavlarda öğrenciden istenebilen; ad soyad, öğrenci numarası, fakülte, e-posta vb. bilgiler eksiksiz ve özenli doldurulmalıdır. Kişisel bilgilerini yanlış yazdığından dolayı kimin gerçekleştirdiği tespit edilemeyen sınavlar geçersiz sayılır. Bu öğrencilerin sınav notları OBS'de GR-Girmedi olarak işaretlenir.

8 Ortak Zorunlu Ders sınavlarında hiçbir geçerli mazeret olmadan, aynı sınavın hem sabah hem de öğleden sonra  oturumlarına aynı anda girilemez. Tespiti halinde sınav geçersiz sayılır.

9 Ortak Zorunlu Dersler sınavlarında alınan her ders için yalnızca 1 (bir) defa sınav uygulaması gerçekleştirilir. Aynı dersin farklı/ek sanal sınıflarına otomatik ya da manuel (kodla) kayıt gerçekleştirip tekrar aynı dersin sınavını uygulayan öğrencinin bu sınavı geçersiz sayılır. Bu durumdan dolayı alınan her ortak zorunlu ders için yalnızca 1 (bir) adet sanal sınıfa kayıt olunduğundan emin olunmalıdır.

10 Sınav, verilen süre içinde tamamlanarak gönderilmelidir. Geç gönderim ya da sınav formunun yanıt alımına kapatılması halinde öğrenciye ikinci bir sınav hakkı verilmez. Sınava girdiği halde, sınav formunu doğru şekilde göndermeyen öğrencinin sınavı geçersiz sayılır, sınav sistemine kullanıcı adı ve parola ile giriş yapmış olmak sınava girmiş sayılmak manasına gelmemektedir! Önemli olan, sınav formunun öğretim elemanına başarıyla iletilmesidir.

11 Her bir sınav için yalnızca 1 (bir) defa gönderim hakkı vardır.

12 Sınav formunu yanlışlıkla kapatan, sınavdan çıkan, yanlışlıkla Gönder tuşuna basarak sınavını tamamlayan ve her ne şekilde olursa olsun "Zaten Yanıt Verdiniz"  şeklinde uyarı alan öğrencilere ikinci sınav hakkı verilmez. 

13 Sınav sorularının herhangi bir şekilde kopyalanması, çoğaltılması, dijital ortamlarda paylaşılması suç teşkil ettiğinden cezai yaptırımları bulunmaktadır. Etik ihlalinde bulunduğu tespit edilen öğrencilerle ilgili Uşak Üniversitesi Öğrenci Disiplin Yönetmeliğine göre işlem yapılır.

14 Sınavın değerlendirmesi öğretim elemanınız tarafından yapılır ve OBS'de ilan edilir.

15 Bu kurallar genel online sınavları için belirlenmiş olup, diğer online ders sınavlarınız için öğretim elemanınızın belirleyeceği özel kurallar varsa bu kuralları da dikkate alınız.

Sınav uygulamasının nasıl gerçekleştirileceğine ilişkin aşağıdaki videoyu mutlaka izleyiniz.

 

 

 

 

Sınav Formu Erişim İzni Hakkında

Bazı öğrencilerimiz sınav formuna erişirken izin uyarısı ile karşılaşabilir. Bu durum tamamen öğrencilerimizin Internet tarayıcılarında ya da uygulamalarında Uşak Üniversitesi öğrenci e-posta adresi (...@ogr.usak.edu.tr) dışında hesapların açık olmasından kaynaklanmaktadır. Classroom uygulamasına @ogr.usak.edu.tr hesabıyla giriş yapan ardından sınav bağlantısına tıkladığında Classroom'dan ayrılarak farklı bir internet tarayıcısına (browser) geçen öğrencilerimizin bu geçiş yaptıkları tarayıcıda da aynı @ogr.usak.edu.tr öğrenci e-posta hesabının açık olması gereklidir. Classroom ortamına @ogr.usak.edu.tr adresiyle giriş yapan öğrencilerimiz sınav formunu doldurmak için tarayıcıya geçtiklerinde hala Uşak Üniversitesi adresiyle giriş yaptıklarını sanmaktadırlar. Halbuki tarayıcıya geçiş yapıldığı için burada arkaplanda genellikle kişisel mail hesap oturumlarının açık olduğunun farkında değillerdir.

Sınav formlarımıza Uşak Üniversitesi öğrenci e-posta adresi dışındaki hesaplarla erişilemez! Bundan dolayı sınav formunu açtığınız mobil ya da normal bilgisayar Internet tarayıcısında (Safari, Opera, Firefox, Chrome, Internet Explorer, Safari, Edge vb.) www.google.com anasayfaya giriş yapıp, öncelikle buradaki farklı Gmail, Hotmail, iCloud vb. olan hesaplardan çıkış (Logout)  yapılmalıdır. Ardından Uşak Üniversitesi Öğrenci E-posta hesabıyla (...@ogr.usak.edu.tr) oturum açılmalı ve bu işlemi gerçekleştirdikten sonra Sınav Formuna tekrar erişim sağlanmalıdır. Vize ve final sınavlarımızda bu durumdan dolayı mağduriyet yaşamamanız için cihazınızda arkaplanda açık olan hesaplarınızı gözden geçirmenizi ve sınav formlarına Uşak Üniversitesi öğrenci e-posta hesabınızla @ogr.usak.edu.tr ile erişim sağlamaya çalıştığınızdan emin olunuz. Tarayıcınızda öğrenci e-postasıyla oturum açma işlemi için https://drive.google.com/file/d/1mKDWWHZtdMUsRPTmbmwc3Af3DbJlDx-c/view adresinde yer alan ya da aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz.

 

 

 

Sınavların Geç Teslimi ya da Teslim Edilmemesi Hakkında

Online sınav uygulamalarının ardından, sınav sayfalarında Atandı, Teslim Edildi, Geç Teslim Edildi, Teslim Edilmedi gibi ibareler yer almaktadır. Bu ibareler Google Forms aracılığıyla gönderilmiş olan sınav evrakıyla doğrudan bir bağlantısı yoktur! Kişisel bilgilendirme mesajlarıdır ve öğrenci tarafından elle değiştirilebilmektedir. Sınav formunu ilettikten sonra, tekrar sınav formuna girildiğinde "Zaten Yanıt Verdiniz" şeklinde uyarı alan öğrencilerimizin sınav formları başarıyla ulaşmıştır. Bu cümlenin dikkatle okunması için tekrar yazıyoruz: Sınav formunu ilettikten sonra, tekrar sınav formuna girildiğinde "Zaten Yanıt Verdiniz" şeklinde uyarı alan öğrencilerimizin sınav formları başarıyla ulaşmıştır. Paniklemelerine gerek yoktur. Zaten Yanıt Verdiniz mesajının okunmasına rağmen tüm birimlere e-posta, telefon, şahsen başvuru, dilekçe gibi şikayet mesajları gönderilmemelidir. Bu tür gereksiz mesaj yoğunluğu, gerçek sıkıntı yaşayan arkadaşlarınızın mesajlarının ders öğretim elemanı tarafından görülüp işlem yapılabilmesini engellemektedir.

Atandı: Bir sınav uygulamasının öğrenciye atandığını ve öğrencinin son teslim tarihi ve saatinden önce sınavını uygulayarak göndermesi gerektiği yönünde bir uyarıdır. Öğrenci sınav bitim saatinden önce Google Forms üzerinde sınavını tamamlarsa, bu bölüm Teslim Edildi şeklinde görülür. Ancak bu sınav formunuzun sorunsuz, hatasız iletildiği manasına gelmez, çünkü bu bölümde yazan uyarı, öğrencimiz tarafından butona basılarak değiştirilebilmektedir. Sınav saati bittikten sonra gönderilen sınavlar Geç Teslim Edildi şeklinde görünür. Normal süre içerisinde sınav tamamlandığında genellikle otomatik olarak Teslim Edildi olarak işaretlenir. Ancak, bazen otomatik olarak sınav formu başarıyla gönderilse bile Teslim Edilmedi şeklinde görülebilir. Bu durum sınavınızı engelleyici bir durum değildir! Bu durumu düzeltmek için sınav bölümüne girip "Tamamlandı olarak işaretle" butonuna basılabilir. Bu uyarılar öğrenciyi bilgilendirme amaçlı işaretler olup, sınav formunuzun gönderilip gönderilmemesini etkilememektedir. Sınav son teslim tarihinden sonra bu butona basılırsa Geç Teslim Edildi şeklinde görünürken, sınav son bitim tarihinden önce basılırsa Teslim Edildi şeklinde görünür. Tamamlandı olarak işaretle butonuna nasıl tıklanacağını gösteren aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz. Sınav süresi dolmadan yapılan bir ödev tesliminin tamamlanması gösterilmiştir. Sınav son teslim saatinden sonra bu işlem gerçekleştirilmiş olsaydı, Atandı yerine Teslim Edilmedi yazacak ve Tamamlandı olarak işaretle butonuna tıkladıktan sonra Teslim Edildi yerine Geç Teslim Edildi yazısı görünecekti. Sınav teslim formu teslim edildi olarak işaretlenmiş olsa bile, resmi kayıtlarda online sınav evrakına rastlanmayan öğrenci sınava girmemiş sayılır. Konu ile ilgili aşağıdaki videoyu izleyiniz.

 

 

 

 

Sanal Sınıf Kişi Listesinde İsim Görünürlüğü

Classroom sanal sınıf ortamında Kişi listesinde öğrencilerimiz kendi isimlerini göremezler. Bu altyapısını kullandığımız Google Classroom'un bir özelliğidir ve bir hata ya da sorun değildir. Bu durumdan dolayı Kişi listesinde kendi ismini göremeyen öğrencilerimizin bunu bir sorun olarak algılamamaları gerekir. Aldığınız dersi, classroom.google.com adresinde Uşak Üniversitesi öğrenci e-posta hesabınızla oturum açtıktan sonra ana sayfanızda görebiliyor, Akış ve Sınıf Çalışmalarına erişebiliyorsanız, zaten sanal sınıfa kayıtlısınız demektir. Kişi listesinde kendini göremeyen öğrencilerimizin endişe duyarak kayıtlı oldukları derse tekrar kayıt olmaya çalışmalarına gerek yoktur.

 

 

 

 

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Hakkında Bilgilendirme

Kıymetli Öğrencilerimiz, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının 19.03.2020 tarihli ve 75850160-199-E.22344 sayılı yazısı uyarınca uzaktan eğitim süresince oluşturulan tüm öğretim materyalleri ile video, ses ve görüntü kayıtlarının öğretim elemanlarımız için Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) kapsamında “kişisel veri” olduğunu ve bu olağanüstü süreçte sizlerle paylaşıldığını hatırlatmak isteriz.

Söz konusu ders anlatım sürecindeki kişisel verilerin korunmasına özen göstermeniz çok önemlidir. Bu süreçte size sunulan dijital verilerin, sanal sınıf ve derslerin herhangi bir sosyal medya platformunda paylaşılmaması, tedavüle sokulmaması gerekmektedir.

Aksi durum KVKK bakımından ilgili öğretim üyelerimizin kişisel verilerinin ihlali anlamına gelmekle birlikte söz konusu ihlalin çok ciddi hukuki ve cezai yaptırımlarının olduğunu/olabileceğini de anımsatmak; yapılacak bu ihlallerin Türk Ceza Kanunu m. 135, m.136 uyarınca hapis cezası gerektirebileceği, Borçlar Kanunu m. 49 ve m.58 uyarınca maddi manevi tazminat sorumluluğunu gerektirebileceği, Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu uyarınca da hapis cezası uygulanabileceği konusunda sizleri bilgilendirmek, bu gibi hak ihlallerinin oluşması halinde ise kurumumuzun herhangi hukuki/cezai bir sorumluluğunun olmadığını, bu husustaki tüm sorumluluğun ilgili kişi/kişilerde bulunacağını, işbu bildirimimizin KVKK’nın 8. ve 10 maddesi kapsamında aydınlatma niteliğinde olduğunu önemle ifade etmek isteriz.

Üniversite Uzaktan Eğitim Sistemine kayıt olan tüm öğrencilerimiz, yukarıda belirtilen hususların bağlayıcılığını kabul etmiş sayılır. Öğrencilerimizin, bu süreç içerisinde kendilerine sunulan tüm dijital materyalleri öğrenme süreçleri için kullanacağına, söz konusu yasal düzenlemelere de harfiyen riayet edeceğine ve başka ortamlarda kullanmayacağına olan güvenimiz tamdır.


Oluşturma: 04 Aralık 2020