Öğrenciler için Uzaktan Eğitim Sistemi Kullanım Kılavuzları

Sanal Ders Kayıt İşlemleri

Program Dışı Ders Kayıt İşlemleri (Çift Anadal, Yandal vb. Öğrencileri İçin)

Öğrenme Yönetim Sistemi (Moodle) Nedir ve Nasıl Erişilir?

Parolamı Unuttum, Parolamı Nasıl Değiştirebilirim?

Ders Alanına Giriş ve Öğrenme Yönetim Sisteminin Kullanımı

Sanal Sınıf Sisteminin Kullanılması

Geçmiş Ders Video Kayıtlarına Erişim

Dosya Yüklemeli Bir Ödev Yapma

Çevrimiçi (Online) Sınava Giriş ve Sınavın Uygulanması

Açık Uçlu (Yazılı) Sorulardan Oluşan Sınavın Uygulanması

Online Sınav Kuralları

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Hakkında Bilgilendirme

Güncel Duyurular için Resmi Sosyal Medya Hesaplarımız

Teknik Destek

 

Hızlı Erişim

https://udks.usak.edu.tr 

 

 

Sanal Ders Kayıt İşlemleri

Değerli öğrencilerimiz, OBS'de (Öğrenci İşleri Bilgi Sistemi) gerçekleştirmiş olduğunuz ders kaydından ayrı olarak aldığınız her ders için sanal sınıflara kayıt işlemi gerçekleştirmeniz gerekmektedir. Sanal ders kayıt işlemleri için Uşak Üniversitesi Ders Kayıt Sistemi olan https://udks.usak.edu.tr sitesine girerek burada Uşak Üniversitesi kullanıcı adı ve parolanızla oturum açmanız gerekmektedir. Kullanıcı adı ve parola konusunda sıkıntı yaşayan öğrencilerimiz https://kimlik.usak.edu.tr sitesinden parolalarını sıfırlayabilirler. Ardından resmi olarak almakta olduğunuz dersleri listeden bulup seçerek sanal sınıf kayıt işlemini tamamlamanız gerekmektedir. Sanal ders kaydını yapmayan öğrencilerimiz öğrenme yönetim sistemi üzerinde derslerini göremezler, sanal sınıfa ve canlı derslere katılamazlar. Öğrencilerimiz, UDKS üzerinden ders seçimlerini yaptıktan sonra sanal derslerine https://online.usak.edu.tr öğrenme yönetim sistemi üzerinden erişebileceklerdir. Tüm sanal dersler online.usak.edu.tr sitesi üzerinden gerçekleştirilecektir. Ders kaydını doğru bir şekilde gerçekleştirmek öğrencilerimizin sorumluluğundadır. Alttan ya da üstten ders alan öğrencilerimiz de bu derslerini seçmek zorundadırlar. Eksik, fazla ya da hatalı ders seçimleri nedeniyle mağduriyet yaşamamanız için sanal ders seçim işlemlerinize azami özeni göstermeniz gerektiğini önemle hatırlatırız. Öğrenme yönetim sisteminin kullanımı için diğer videoları izlemeniz tavsiye ederiz. Aşağıdaki videoda sanal ders kayıt işlem basamakları anlatılmıştır, lütfen videoyu dikkatli bir şekilde inceleyiniz.

 

 

Program Dışı Ders Kayıt İşlemleri

Çift anadal, yandal, bilimsel hazırlık ya da lisans tamamlama grubu öğrencilerimiz, https://udks.usak.edu.tr sitesi üzerinde ders seçimlerini yaparlarken, kendi birincil programları dışındaki dersleri göremeyebilir ve seçemeyebilirler. Bu durumda program dışı ders kayıt işlemi yaparak, diğer programlara ait dersleri seçip, sanal sınıf olarak ekleyebilirler. Bu işlem için UDKS sistemine giriş yapıldıktan sonra, sol tarafta menüde yer alan, Program Dışı Dersler bölümüne tıklanır. Açılan pencerede, hangi fakültenin hangi bölümünün hangi sınıfının dersi seçilecekse Filtreleme işlemi yapılarak ardından seçim işlemleri yapılabilir. Bu sayede kişisel programda normalde görünmeyen dersler seçilmiş olur. Bu işlemlerin nasıl gerçekleştirileceğine ilişkin hazırlanan aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz.

 

 

Öğrenme Yönetim Sistemi (Moodle) Nedir ve Nasıl Erişilir?

Moodle, dünya çapında birçok eğitim kurumu tarafından kullanılmakta olan açık kaynak kodlu bir öğrenme yönetim sistemidir. Uşak Üniversitesi bünyesinde https://online.usak.edu.tr altından bu platforma erişilebilmektedir. Platform, Uşak Üniversitesi domain sistemiyle bağlantılı olup, sisteme giriş işlemlerinde okul kullanıcı adı ve parolası ile giriş yapılması gerekmektedir. Kullanıcı adı ve parola işlemleri ile ilgili sıkıntı yaşayan öğrencilerimiz https://kimlik.usak.edu.tr/ogrenci adresinden parolalarını sıfırlayabilirler. Her bir öğrencinin dersi, ders programına göre otomatik olarak oluşturulmakta ancak sanal derse kayıt olmak öğrencilerimizin kendi sorumluluklarındadır.

 

 

Parolamı Unuttum, Parolamı Nasıl Değiştirebilirim?

Parolalarını bilmeyen / hatırlamayan öğrencilerimiz https://kimlik.usak.edu.tr/ adresinden parolalarını sıfırlayabilirler*. Parola yenileme e-posta adresini değiştirmek isteyen öğrencilerimiz, OBS'ye (Öğrenci İşleri Bilgi Sistemi) https://obs.usak.edu.tr/ adresine e-Devlet üzerinden giriş yapıp, birincil 1. e-posta adresi alanını değiştirip daha sonra tanımladıkları yeni e-posta hesabı ile https://kimlik.usak.edu.tr/ adresi üzerinden parolalarını sıfırlayabilirler ve yeni parola oluşturabilirler. 

*Lütfen parolanızı değiştirirken yeni parolanızda Türkçe karakter (ı-ğ-ü-ş-ç-ö-Ğ-Ü-Ş-İ-Ö-Ç) kullanmayınız!

Parola sıfırlama işlem basamakları için aşağıdaki akış diyagramını inceleyebilirsiniz.

Önemli uyarı! "Parolanızı sıfırladıktan sonra en az bir kere e-posta hesabınıza giriş yapınız." 

 

 

Ders Alanına Giriş ve Öğrenme Yönetim Sisteminin Kullanımı

Uşak Üniversitesi uzaktan eğitim sistemine merkezi kimlik sistemi üzerinden giriş yapılır. Öğrenme yönetim sistemine başarıyla giriş yapan öğrencilerimizin aldıkları dersler karşılarına listelenir. Bazı durumlarda öğrencilerimizin karşısına ilk olarak kontrol paneli açılabilir. Bu kontrol paneli üzerinden de ders alanına geçiş mümkündür. Ders alanına giriş yapıldığında, haftalık dersler ve eğer ders öğretim elemanı tarafından yüklendiyse ders içerikleri listelenir. Öğrencilerimiz, bu bölümde en üstte yer alan duyurular bölümündeki duyuruları takip etmekle yükümlüdür. Ders alanındaki farklı türlerde yüklenmiş olan ders içeriklerini cihazlarına indirip kullanabilirler. Sistemin nasıl kullanılacağı ile ilgili aşağıda yer alan videoyu mutlaka izleyiniz.

 

 

 

Sanal Sınıf Sistemine Giriş ve Sanal Sınıf Sisteminin Kullanımı

Öğrenme yönetim sistemi içerisinde yerleşik yapıda sanal sınıf sistemi bulunmaktadır. Bu bölümlerde, ders programınızda ilan edilen saatlerde ders öğretim elemanınız tarafından canlı ders gerçekleştirilmektedir. Bu bölümde yer alan canlı derslere yalnızca ders saatinde erişebilirsiniz. Canlı dersler video olarak kayıt altına alınmaktadır. Canlı derse katılamayan öğrencilerimiz, daha sonradan yine bu bölümden geçmiş ders video kayıtlarına erişebilirler. Ancak video kayıtları canlı dersten sonraki günlerde sisteme otomatik olarak yüklenmektedir. Sanal sınıf içerisinde, sohbet bölümü üzerinden ders öğretim elemanınıza ya da sınıf arkadaşlarınıza mesaj gönderebilirsiniz. Bununla beraber eğer öğretim elemanınız izin verirse, mikrofonunuzu ve kameranızı açarak sesli ve görüntülü bir biçimde senkron derse katılabilirsiniz. Sanal sınıfın kullanımı hakkında detaylı bilgi için aşağıda yer alan videoyu izleyiniz.

 

 

Geçmiş Ders Video Kayıtlarına Erişim

online.usak.edu.tr sistemi üzerinde yer alan her bir ders alanından, o derse ilişkin geçmiş ders video kayıtlarına erişilebilir. Geçmiş ders video kayıtları, ders yapıldıktan yaklaşık 1 hafta - 10 gün sonra sanal sınıf ortamına eklenmektedir. Geçmiş ders video kayıtları dönem sonuna kadar erişilebilir olacaktır. Video kayıtları aşağıdaki şekilde, her bir sanal sınıf erişim bölmesinin altında yer alacaktır. Yapılmayan bir dersin kaydı bu bölümde yer alamaz. Bu bölümde yer alan videolar sistem tarafından video işlenme sürecinden (render) geçtikten sonra otomatik eklenmektedir. Elle manuel video ekleme yapılmamaktadır. Bu durumdan dolayı eksik ders videolarından kaynaklı teknik destek gönderilmemesi gerekir.

 

 

Dosya Yüklemeli Bir Ödev Yapma

Öğrencilerimiz dosya yüklemeli bir ödevi nasıl uygulayacakları ve nasıl dosyalarını yükleyebilecekleri ile ilgili olarak aşağıda yer alan videoyu izleyebilirler.

 

 

Çevrimiçi (Online) Sınavlara Katılım ve Sınavın Uygulanması

Online sınavlar online.usak.edu.tr öğrenme yönetim sistemi üzerinden gerçekleştirilecektir. Haftalık ders alanında, sınavlar akademik takvimde belirtilen ve öğretim elemanınız tarafından ayarlanan gün ve saatinde etkin olacaktır. Sınavlara yalnızca belirtilen saat aralıklarında erişilebilecektir. Sınavlarla ilgili tüm kurallar için bir sonraki bölümde yer alan kuralları dikkatli şekilde incelemeniz tavsiye olunur. Sınav sonunda Tümünü Gönder ve Bitir tuşuna basmayan öğrencilerin sınavları sisteme kaydedilmez! Sınava girmiş sayılmak için, sınavın gönderilmesi ve başarıyla iletilmesi gerekir. Aksi halde sınavınız geçersiz sayılır. Örnek bir sınav uygulaması aşağıdaki videoda yer almaktadır. Lütfen sınav öncesi bu videoyu dikkatli şekilde inceleyiniz.

 

 

Açık Uçlu (Yazılı) Sorulardan Oluşan Sınavın Uygulanması

Açık uçlu yani yazılı sorulardan oluşan bir sınavın nasıl uygulanmasının nasıl yapılacağına ilişkin aşağıda yer alan videoyu izleyebilirsiniz.

 

 

Çevrimiçi (Online) Sınav Kuralları

1) Online sınavlar, https://online.usak.edu.tr sitesi üzerinden gerçekleştirilir.

2) Sınavlara her öğrenci kendine ait öğrenci e-posta ...@ogr.usak.edu.tr hesabıyla giriş yapmak zorundadır. Başka öğrenciye ait hesaplarla yapılan girişler sınav bitiminde IP adreslerinden tespit edilerek, sınava kendi yerine başkasını sokma olarak değerlendirilerek disiplin işlemi yapılır.

3) Sınava girmeden önce ders öğretim elemanın varsa yönerge ve direktifleri mutlaka dikkate alınmalıdır.

4) Online sınavlara öncelikle internet erişimi olan masaüstü bilgisayar / pc / laptop ile giriş tercih edilmelidir. Böyle bir imkan yok ise; eğer destekliyorsa cep telefonu gibi akıllı mobil cihazlarla giriş yapılabilir. Ancak mobil cihazlar ile soruları görüntülemede sorun yaşanabilir. Bu hususta gerekli tedbirleri almak öğrencinin sorumluluğundadır.

5) Sınav esnasında yaşanabilecek teknik aksaklıklardan (şarj bitmesi, cihaz kilitlenmesi, kopma yaşanması, yanlışlıkla bitir ve gönder tuşuna basılması, elektriksel ve internet bağlantı sorunları vb.) öğrenci sorumludur. Sınava girmeden önce cihaz ve işletim sisteminin düzgün çalıştığından, internet bağlantısının sorunsuz olduğundan emin olunmalıdır.

6) Sınav bitiminde, sınav formunun Tümünü Gönder ve Bitir tuşuna basılarak sisteme gönderilmesi öğrencinin sorumluluğundadır. Sınav formunu açıp, sınavı uygulayıp ancak bu butona basarak formu göndermeyen öğrencilerin sınavları geçersiz sayılır. Bu konuda öğrencinin sorumluluğu esastır. Bu öğrencilerin sınav notları OBS'de GR-Girmedi olarak işaretlenir.

7) Online sınavlarda öğrenciden bazen istenebilen ad soyad, öğrenci numarası, fakülte, e-posta vb. bilgiler eksiksiz ve özenli doldurulmalıdır. Kişisel bilgilerini yanlış yazdığından dolayı kimin gerçekleştirdiği tespit edilemeyen sınavlar geçersiz sayılır. Bu öğrencilerin sınav notları OBS'de GR-Girmedi olarak işaretlenir.

8) Online sınavlarında alınan her ders için yalnızca 1 (bir) defa sınav uygulaması gerçekleştirilir. Aynı dersin farklı/ek sanal sınıflarına otomatik ya da manuel (kodla) kayıt gerçekleştirip tekrar aynı dersin sınavını uygulayan öğrencinin bu sınavı geçersiz sayılır. Bu durumdan dolayı alınan her ders için yalnızca 1 (bir) adet sanal sınıfa kayıt olunduğundan emin olunmalıdır.

9) Sınav, verilen süre içinde tamamlanarak gönderilmelidir. Geç gönderim ya da sınav formunun yanıt alımına kapatılması halinde öğrenciye ikinci bir sınav hakkı verilmez.

10) Her bir sınav için yalnızca 1 (bir) defa gönderim hakkı vardır.

11) Sınav formunu yanlışlıkla kapatan, sınavdan çıkan, yanlışlıkla Gönder tuşuna basarak sınavını tamamlayan ve her ne şekilde olursa olsun "Zaten Yanıt Verdiniz"  şeklinde uyarı alan öğrencilere ikinci sınav hakkı verilmez. 

12) Sınav sorularının herhangi bir şekilde kopyalanması, çoğaltılması, dijital ortamlarda paylaşılması suç teşkil ettiğinden cezai yaptırımları bulunmaktadır. Etik ihlalinde bulunduğu tespit edilen öğrencilerle ilgili Uşak Üniversitesi Öğrenci Disiplin Yönetmeliğine göre işlem yapılır.

13) Sınavın değerlendirmesi öğretim elemanınız tarafından yapılır ve OBS'de ilan edilir.

14) Diğer online ders sınavları ve kuralları için öğretim elemanınızın belirleyeceği kuralları dikkate alınız.

 

 

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Hakkında Bilgilendirme

Kıymetli Öğrencilerimiz, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının 19.03.2020 tarihli ve 75850160-199-E.22344 sayılı yazısı uyarınca uzaktan eğitim süresince oluşturulan tüm öğretim materyalleri ile video, ses ve görüntü kayıtlarının öğretim elemanlarımız için Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) kapsamında “kişisel veri” olduğunu ve bu olağanüstü süreçte sizlerle paylaşıldığını hatırlatmak isteriz. Söz konusu ders anlatım sürecindeki kişisel verilerin korunmasına özen göstermeniz çok önemlidir. Bu süreçte size sunulan dijital verilerin, sanal sınıf ve derslerin herhangi bir sosyal medya platformunda paylaşılmaması, tedavüle sokulmaması gerekmektedir. Aksi durum KVKK bakımından ilgili öğretim üyelerimizin kişisel verilerinin ihlali anlamına gelmekle birlikte söz konusu ihlalin çok ciddi hukuki ve cezai yaptırımlarının olduğunu/olabileceğini de anımsatmak; yapılacak bu ihlallerin Türk Ceza Kanunu m. 135, m.136 uyarınca hapis cezası gerektirebileceği, Borçlar Kanunu m. 49 ve m.58 uyarınca maddi manevi tazminat sorumluluğunu gerektirebileceği, Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu uyarınca da hapis cezası uygulanabileceği konusunda sizleri bilgilendirmek, bu gibi hak ihlallerinin oluşması halinde ise kurumumuzun herhangi hukuki/cezai bir sorumluluğunun olmadığını, bu husustaki tüm sorumluluğun ilgili kişi/kişilerde bulunacağını, işbu bildirimimizin KVKK’nın 8. ve 10 maddesi kapsamında aydınlatma niteliğinde olduğunu önemle ifade etmek isteriz. Üniversite Uzaktan Eğitim Sistemine kayıt olan tüm öğrencilerimiz, yukarıda belirtilen hususların bağlayıcılığını kabul etmiş sayılır. Öğrencilerimizin, bu süreç içerisinde kendilerine sunulan tüm dijital materyalleri öğrenme süreçleri için kullanacağına, söz konusu yasal düzenlemelere de harfiyen riayet edeceğine ve başka ortamlarda kullanmayacağına olan güvenimiz tamdır.

 

 

Güncel Duyurular için Resmi Sosyal Medya Hesaplarımız 

Twitter https://twitter.com/usakuzem

Facebook https://facebook.com/usakuniuzem

 

 

 

Teknik Destek

Teknik Destek talepleriniz için: https://destek.usak.edu.tr

 

Hazırlayan: UZEM


Oluşturma: 15 Eylül 2020